Monday, June 23, 2008

kemana arah tuju negaraku MALAYsia?

waktu aku tgh bercuti di ganu..kami sefamili digemparkan dgn kenaikan mendadak harga minyak secara mengejut..padahal dalam paper sehari sebelum ini kata bulan ogos baru nak naik.. pelik2..
ramai yg nak PAK blah tu step down..tapi aku terbaca artikel pasal mufti perlis..dia kata klu paklah step down, adakah PM lepas ni lagi elok?haha..fikirlah sendiri...
ni pendapat aku klu PAKblah step down..:

1: klu najib jadi PM: masak la MALAYsia...dia ni dah unsettled...dia ni mmg x clean...ngan bini dia smcm je...dia ni x de credibiliti nak jadi PM..blh ke dia utamakan melayu?bagi bantuan JPA majoriti kat student melayu balik?blh ke dia hapuskan korupsi?rasuah?masalah beras?minyak? menaikkan taraf pendidikan kita balik?
2: klu ku li jadi PM: for me dia ni je leh selamatkan UMNO...walaupun aku x suka UMNO..tapi aku tak nak bias la kan....tp kekurangan dia... he's too old...huhu!!!
3:klu ANWAR jadi PM: dari atas kertas he's the right guy....setakat ni dia blh gabungkan parti pembangkang menjadi pakatan rakyat walaupun pelbagai masalah dan kontroversi yg dihadapi...mayb dia boleh gabungkan melayu dan MALAYsia...dan dia kata dia boleh turunkan harga minyak...wait and see..jgn kutuk atau puji lagi...

negara kita makin hari makin dihimpit,dituai, disebar dengan propanganda dari media, politician dan org2 sekeliling kita...ada yg panik,ada yg berdebar2 menghitung nasib mereka... now is the right time 4 paklah to step down or resign as a PM, politician, UMNO presiden, dan segala2 jawatan yg ada nama dia...STEP DOWN!

No comments: